کی ام سی K7 یا جک X7 محصول جدید کرمان موتور است که اکنون قصد داریم مشخصات فنی، ویژگیهای طراحی، امکانات و قیمت این کراس اور چینی را بررسی کنیم.
کرمان موتور که در سالهای نه چندان دور با خودروسازانی چون دوو، فولکس واگن و هیوندای همکاری داشت، اکنون فقط به مونتاژ و عرضه محصولات چینی از جمله برند جک روی آورده و محصول جدیدی را با نام کی ام سی K7 یا همان جک X7 را به بازار ایران عرضه کرده است. این خودرو نسخه مدرنتر جک اس ۷ از زیربرند Jiayue محسوب میشود. در ادامه با این کراس اوور چینی جدید بازار ایران آشنا میشویم.
مشخصات کی ام سی K7
کی ام سی K7 از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو بهره میبرد که میتواند قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۴۸۵۰ تا ۵۵۰۰ و گشتاور ۲۵۱ نیوتنمتر در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ به تولید برساند. نیروی تولیدی از این موتور توسط گیربکس ۶ سرعت دو کلاچه اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. مصرف سوخت این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۰.۹ لیتر، در جاده ۷ لیتر و به شکل ترکیبی نیز ۸.۶ لیتر است.
کی ام سی K7 با چنین پیشرانهای میتواند ظرف مدت ۱۰.۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مستقل و از نوع مک فرسون بوده در عقب نیز سیستم تعلیق از نوع چند اتصالی است. ترمزهای دیسکی خنک شونده و چرخهای ۱۸ اینچی از نوع آلومینیومی اسپرت از سایر مشخصات فنی این خودرو محسوب میشود.
کراس اوور کی ام سی K7 دارای ابعادی همانند هیوندای سانتافه است. در واقع طول این کراس اوور متوسط حدود ۴۷۷۶ میلیمتر، عرض آن ۱۹۰۰ میلیمتر، ارتفاع آن ۱۷۶۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۵۰ میلیمتر بوده که میتواند برای سرنشینان فضای مناسبی را ارائه دهد. وزن خالص این خودرو ۱۷۳۵ کیلوگرم بوده و در خود ۵ سرنشین را جای میدهد. ظرفیت باک سوخت این خودرو ۶۴ لیتر اعلام شده و فضای بار آن در حال عادی ۹۶۰ لیتر و با خواباندن صندلیها به ۱۳۵۸ لیتر میرسد.
طراحی این خودرو چینی مطابق مدلهای جهانی بوده و در نمای جلو آن شاهد چراغهای دو قسمتی مشابه نسل جدید سانتافه و خودروهای جدید سیتروئن هستیم. طراحی جلوپنجره این خودرو نیز تهاجمی بوده و میلههای عمودی به جذابیت آن اضافه کردهاند که البته این طراحی نیز مشابه مازراتی است. طبق نظر کارشناسان ترکیب چراغها، جلوپنجره و اجزای سپر هماهنگی لازم را ندارند؛ این در حالی است که طراحان با صرف وقت بیشتر میتوانستند ترکیب هماهنگی را بین این اجزا ایجاد کنند.
در نمای جانبی یک خط عمیق را میبینیم که از چراغهای عقب آغاز شده و و تا پیش از رسیدن به گلگیر جلو از بین میرود. این خط توانسته است نمای اسپرتی را در این خودرو ایجاد کند. همچنین طراحان تلاش کردهاند تا با نوار سرتاسری در چراغهای عقب یک الگو مدرن همانند محصولات جدید خودروسازان بزرگ به وجود آورند که نتیجه کار آنچنان جالب نبوده است.
در کاین این خودرو شاهد یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هستیم که سیستم اطلاعات و سرگرمی را ارائه میدهد. پنل پشت فرمان نیز در دو مدل معمولی و دیجیتالی وجود دارد که احتمالا کرمان موتور نوع دیجیتالی آن را برای بازار ایران در نظر خواهد گرفت. به طور کلی کابین این خودرو با الگوبرداری از خودروهای معروف طراحی شده و نتیجه این الگوبرداری نیز قابل قبول است.
کی ام سی K7 از آپشنها و تجهیزات متعددی بهره میبرد که از مهمترین آنها میتوان به صندوق برقی، ورود بدون کلید، کروز کنترل، چراغهای LED، ناوبری GPS، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، کنترل پایداری، شش ایربگ، تهویه دو قسمتی اتوماتیک، سانروف پاناروما، روکش چرمی و صندلیهای برقی جلو اشاره کرد.
بر اساس طرح فروش کی ام سی K7، کرمان موتور این کراس اوور سایز متوسط را با موعد تحویل خرداد ۱۴۰۰ و پیش پرداخت حدود ۵۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه کرده است. قیمت مصوب این خودرو نیز ۹۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. از رقبای این خودرو در بازار ایران میتوان به چری تیگو ۷ و شاید در آیندهای نزدیک چری تیگو ۸ اشاره کرد.
منبع خبر: https://gadgetnews.net/481414/kmc-k7-first-review/